neděle 24. dubna 2016

Rebarborový rozvar s mátou

Mám pro vás první úlovek z páteční návštěvy zahrady - mezi podzimní trávou jsme s Vojtou našli rebarboru. Ve mně se probudily pudy sběrače a musela jsem si pár řapíků vzít s sebou domů :-)
Dneska jsem z nich udělala skvělý rozvar na cheesecake. Očekáváme totiž zástup babiček a dědečků k příležitosti Vojtova svátku... Jsem zvědavá, jak jim bude chutnat. A samozřejmě taky vám!

Rebarborový rozvar s mátou

4 větší řapíky rebarbory
350 ml vody
šťáva z 1 citrónu (lze vynechat, pokud rozvar upotřebíte hned)
4 větší snítky máty
100 g cukru či jiného sladidla (množství berte orientačně, hlavně podle chuti ;-) )

Řapíky rebarbory oloupejte, podélně překrojte a nakrájejte na malé kostičky. Ty potom nasypte do menšího kastrůlku a zalijte vodou, aby byly těsně ponořené (množství vody se může mírně lišit od udaného množství na začátku receptu). Směs přiveďte za občasného promíchání těsně pod bod varu, stáhněte oheň a nechte mírně probublávat, aby se rebarbora pomalu rozvařovala. Po 10 minutách přidejte citrónovou šťávu, mátu a cukr a nechte dále mírně provařovat, dokud nedosáhnete požadované konzistence a chuti (nezapomeňte, že díky cukru bude vychladlá směs hustší než se právě zdá). V mém případě to bylo cca 30 min.

Žádné komentáře:

Okomentovat